sportboxer lesz
Az új BMW R 1300 GS nemrég érkezett meg a márkakereskedésekbe, és már láthatjuk ennek az utazási endurónak az első testreszabott változatát: az R 1301-et, amelyet a svájci VTR Customs csapat készített.
VTR-BMW R 1301 – 5-7 kilóval könnyebb, rövidített hátsóval
A VTR, a Zürichi-tó partján található Schmerikon város hivatalos BMW-kereskedője nemzetközi hírnevet szerzett radikális BMW motorkerékpár-átalakításaival. 2024 elején a VTR Customs bemutatta első, az új BMW R 1300 GS-en alapuló projektjét, amelyet R 1301-re kereszteltek.
Több kompakt és könnyű kialakítás
Az R 1301-nek rövidített hátulja van, jelenleg a prototípus fázisban van, és kis mennyiségben is elő lehetne állítani, ha lenne elegendő kereslet. Dani Weidmann, a VTR Customs munkatársa szerint az első sárvédő is lerövidült, és a motor össztömege körülbelül 5-7 fonttal csökkent. Bár a súlymegtakarítás nem drasztikus, a kerékpár közelebb van az 500 fonthoz. Érdekes módon a VTR nem távolította el a középső állványt, ami tovább hozzájárulhatott volna a súlycsökkentéshez.
Egyedi kiegészítők és szupersport gumik
Az R 1301 rövid karokkal és kicsi, színezett szélvédővel van felszerelve, amely eredeti BMW tartozékként kapható. A kovácsolt alumínium kerekek gyárilag választhatók, míg a Metzeler M9RR szupersport abroncsait úgy választották, hogy biztosítsák a kiváló tapadást, miközben továbbra is megtartják a 19 colos első kereket, amely a tipikus GS kezelhetőséget biztosítja. Továbbá a Kellermann's Atto mini irányjelzők és a LED-es fényszóró jellegzetes "X"-je, amelyet a sárga fóliának köszönhetően még jobban vonz, teszik teljessé a kerékpár esztétikáját.
"Attrapovic" és sportos felületek
A kipufogórendszerrel kapcsolatban a VTR egy fekete, porszórt rozsdamentes acél hangtompítót választott, amelyet Akrapovic ihletett, de egy ironikus csavarral a névben: "Attrapovic". A kollektorok fekete hőálló szalaggal vannak bevonva. Az 1300 köbcentis boxermotor 145 LE teljesítményével és 149 Nm nyomatékával nem igényel különösebb módosítást. Végül az R 1301 sportos BMW M színekkel rendelkezik, a Freuler AG által készített "M-Grey" árnyalatokkal és Yves Knobel egyedi gyártású ülésével.
40 000 eurós testreszabás
Az alap BMW R 1300 GS sportfelfüggesztéssel és kovácsolt alumínium kerekekkel 25 900 svájci frank (körülbelül 27 000 euró) ára. Az R 1301 testreszabás költsége 15 000 svájci frank (körülbelül 15 750 euró), így a motor teljes ára 40 900 svájci frankra (körülbelül 43 000 euróra) emelkedik. Az R 1301 ára azonban 37 800 svájci frankban (körülbelül 40 000 euró) lett meghatározva, így vonzó ajánlat. Az R 1301-es kiadás gyártása nem korlátozott, az ügyfelek színváltozatokat vagy egyéb testreszabásokat kérhetnek.
2024 februárjában a VTR Customs bemutatta az új BMW R 1300 GS-en alapuló első átalakítást, amely sportosabb, kompaktabb és könnyebb változatot kínál. Az R 1301 40 000 euró körüli árával egyedülálló motorkerékpárt képvisel, de a vásárlói igények szerint további személyre szabott változatok is lehetségesek.
A BMW R 1300 GS, a német márka egyik ikonikus motorkerékpárja gyökeres átalakuláson megy keresztül.Az új inkarnáció, az R 1301 sportboxer olyan technológiai újításokat ígér, amelyek még ellenállhatatlanabbá teszik a kétkerekűek szerelmesei számára. De mitől olyan különleges a BMW R 1300 GS az R 1301 sportboxer? Nézzük meg részletesen.
Az R 1300 GS-ről az R 1301 sportboxerre való átállás forradalmat jelent a dizájn és a teljesítmény terén. Az új kerékpár továbbfejlesztett motorral büszkélkedhet, amelynek lökettérfogata optimalizálja a teljesítményt és a hatékonyságot. De ez nem csak számok kérdése: a vázat az aerodinamika és a stabilitás javítása érdekében felülvizsgálták, így a sportbox ideális azok számára, akik erős érzelmekre és biztonságra vágynak az úton. A BMW emellett keményen dolgozott a legmodernebb technológiák integrálásán is, mint például az új vezetőtámogató rendszerek és a soha nem látott digitális interfész, amely azt ígéri, hogy minden utazást egyedi és magával ragadó élménnyé varázsol.
A teljesítmény mellett az R 1301 sportboxerré váló BMW R 1300 GS az eleganciát és az agresszivitást ötvöző esztétikájával is kitűnik. Az éles vonalak, a kiváló minőségű anyagok és a legapróbb részletekig megvizsgált ergonómia teszi ezt a motorkerékpárt igazi remekművé a kerekeken. A stílus és az anyag kombinációja az, ami miatt a BMW R 1300 GS az R 1301 sportbokszolóvá válik az igényes motorosok számára.
Végül a testreszabás az egyik kulcsfontosságú eleme ennek az új kerékpárnak. A BMW számos kiegészítőt és opciót tervezett annak érdekében, hogy a felhasználók saját igényeikhez igazítsák járművét. Legyen Ön egy megrögzött kalandor vagy a kényelem szerelmese, biztosan megtalálja az Önnek megfelelő konfigurációt. Az R 1301 sportboxerré váló BMW R 1300 GS nem csak egy motorkerékpár, hanem egy személyre szabott vezetési élmény.
Összefoglalva, a BMW R 1300 GS átalakítása R 1301 sportboxerré egy új korszakot jelent a márka számára. Az erőt, az innovációt és a stílust ötvöző motorkerékpár készen áll arra, hogy elnyerje a motorozás szerelmeseinek szívét szerte a világon. Nincs más hátra, mint várni, felülni a nyeregbe, és élvezni minden pillanatot ezen a rendkívüli gépen. Az R 1301 sportboxerré váló BMW R 1300 GS sokkal több egy egyszerű frissítésnél: egy ugrás a két kerék jövőjébe.