Úgy tűnik, hogy a BMW R 1300 GS Adventure csalódást okoz az ellentmondásos dizájnjával és alacsony terhelhetőségével, amely nem megfelelő a hosszú távú endurókhoz.
Egy ellentmondásos terv
A BMW mindig is élen járt a tervezésben, de nem minden alkotását fogadták lelkesedéssel. Az olyan modellek, mint az R 1200 ST, az R 1200 CL és az F 650 CS "Scarver" vegyes reakciókat váltottak ki. Most úgy tűnik, hogy az új R 1300 GS Adventure ezt a megosztó nyomot követi.
Teljesítmény és piaci stratégia
A sajtóközleményben a BMW az R 1300 GS Adventure-t igazi "mindenkörű" modellként mutatja be, amely bármilyen terepen megbirkózik, a sivatagoktól az esőerdőkön át a Himalájába, utasokkal és csomagokkal. Az R 1300 GS-en már bevált boxermotorral, amely 149 Nm nyomatékot és 145 LE-t ad le, magasak az elvárások. Az extrém körülmények között végzett teszteket azonban utasok és poggyász nélkül hajtották végre.
Korlátozott terhelhetőség
269 kg-os saját tömegével az R 1300 GS Adventure csak további 216 kg-ot tud szállítani, tele tankkal és felszereléssel együtt. Ez túlterhelési helyzetekhez vezethet, ez a probléma az előző modellben, az R 1250 GS Adventure-ben is megtalálható.
Speciális technológia: Automatikus ASA
Fontos műszaki újítás az ASA (Automatic Shift Assistant), amely szükségtelenné teszi a tengelykapcsoló kar használatát, így a korábbi Quickshifterhez képest simább sebességváltást tesz lehetővé. Ez a rendszer opcionálisan elérhető.
Javított felfüggesztés és ülésmagasság
Az R 1300 GS Adventure megnövelt felfüggesztési úttal rendelkezik, elöl 210 mm-rel, hátul pedig 220 mm-rel. Az ülésmagasság 870 és 890 mm között változik, de a félaktív DSA alváznak köszönhetően 30 mm-rel csökkenthető.
Innovációk a radarral
A BMW egy másik újítása a sávelhagyásra és ütközésre figyelmeztető funkcióval ellátott hátsó radar, amely 2025-től választható az alap GS-hez.
30 literes tartály
Az új, 30 literes alumíniumtartály olyan jellegzetes elem, amely megosztja a véleményeket. A nagyobb mennyiség ellenére tartórendszert kínál a táskák és kiegészítők számára, növelve a funkcionalitást.
Négy verzió érhető el
Az R 1300 GS Adventure négy változatban lesz elérhető:
-
Alap: 22 335 eurótól, alapfelszereltséggel.
-
Trófea: 23 060 eurótól, kiegészítő védelemmel és rövidebb szélvédővel.
-
Triple Black: 23 120 eurótól, komfort ülésekkel és extra kiegészítőkkel.
-
Opció 719 Karakorum: 24 460 eurótól, speciális festékkel és alumínium alkatrészekkel.
A BMW R 1300 GS Adventure nemrég jelent meg a motorkerékpár-piacon, és máris heves vitát váltott ki a rajongók és a kritikusok körében. A fő kérdés, amit sokan feltesznek: az új BMW R 1300 GS Adventure valóban egy dizájn bukta? Elemezzük a különböző szempontokat, hogy jobban megértsük.
A BMW GS sorozata kezdettől fogva az innováció, a robusztusság és a teljesítmény szinonimája volt. A BMW R 1300 GS Adventure esetében azonban úgy tűnik, hogy a bajor márka olyan dizájnt választott, amely megosztotta a véleményeket. Vannak, akik kritizálják, hogy a vonalak túl szögletesek és kevésbé harmonikusak a korábbi verziókhoz képest.Mások azonban értékelik azt a kísérletet, hogy modernizálják a megjelenést, miközben megtartják a GS sorozat jellegzetes tulajdonságait.
Erős vita tárgya az új tank, amely egyrészt nagyobb kapacitást kínál, másrészt vizuálisan terjedelmesnek tűnik. Ezenkívül az innovatív TFT-display kettős felülettel rendelkezik: egyesek számára minőségi ugrást jelent technológiai és funkcionalitási szempontból, mások számára viszont túlságosan összetett és nem túl intuitív.
A dizájn mellett a BMW R 1300 GS Adventure teljesítményében sem okoz csalódást. Az 1300 köbcentiméteres motor lenyűgöző teljesítményt és kiváló kezelhetőséget kínál közúton és terepen egyaránt. Úgy tűnik azonban, hogy az esztétikai probléma erősen befolyásolja a teljes csomaggal kapcsolatos általános véleményt.
Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a design megítélését a motorosok személyes elvárásai és esztétikai preferenciái is befolyásolják. Tehát az, hogy az új BMW R 1300 GS Adventure bukást vagy forradalmat jelent-e, nagyban függ az egyéni nézőponttól. Összefoglalva, a BMW R 1300 GS Adventure továbbra is egy olyan motorkerékpár, amely kiváló teljesítményt nyújt, de olyan kialakítással, amelyről folyamatosan vitatkozunk.