GS: A Maxi Enduro története
A
Az egész az R80 G/S-vel kezdődött, a sorozat első modelljével, ahol a „G” a Gelände-t (terep), az „S” pedig a Straße-t (road) jelentette. Ez a modell a két világ legjobbjait egyesítette, és egy sokoldalú motorkerékpárt kínál, amely nemcsak aszfaltozott utakon, hanem a legdurvább terepen is megbirkózik. Az R80 G/S kitűnt könnyű kezelhetőségével, megbízhatóságával és robusztusságával, és új mércét állított fel az enduróra tervezett motorkerékpárok számára.
Az 1990-es években a
Az új évezreddel jött az R1200GS, majd az R1250GS. Ezeket a modelleket nagyobb motorokkal, továbbfejlesztett felfüggesztéssel és fejlett elektronikával szerelték fel, beleértve a vezetőt segítő rendszereket, például kipörgésgátlót és testreszabható motortérképeket. Különösen az R1250GS vezette be a ShiftCam rendszert, amely a szelepidő szabályozásával optimalizálja a motor teljesítményét és hatékonyságát.
Ma a
Összefoglalva, a GS nem csak egy motorkerékpár, hanem egy élő legenda, amely a szabadság és a két keréken járó kaland kvintesszenciáját képviseli. Akár az utak veteránja, akár új rajongó, a GS történetének felfedezése azt jelenti, hogy megérti, miért továbbra is ez a preferált választás azok számára, akik kompromisszumok nélküli teljesítményre és a világ felfedezésére vágynak.
Ez egy áttekintés a
-
Az 1970-es évek eredete:
- A „GS” sorozat tervezése az 1970-es évek végén kezdődött, amikor a
BMW részt vett olyan terepversenyeken, mint például a „Six-Days”. - A
BMW off-roadsport tevékenységeinek hagyománya az 1930-as évekre nyúlik vissza.
- A „GS” sorozat tervezése az 1970-es évek végén kezdődött, amikor a
-
Sport sikerek és fejlődés:- 1979-ben a német off-road bajnokságban aratott győzelem lendületet adott a versenytapasztalatok alapján homologizálható gyártási változat kifejlesztéséhez.
- Az 1980-ban piacra dobott R 80 G/S volt az első nagy, kéthengeres
enduro , amely a nagy túraendurók új szektorát vezette be.
-
Népszerűség és világjárók:
- Az R 80 G/S gyorsan népszerűvé válik a világjárók körében, köszönhetően az erőtartalékoknak, a hosszú távú kényelemnek és a terepjáró képességeinek.
- Részvétel olyan eseményeken, mint a Párizs-Dakar és az afrikai rangadók, figyelemre méltó sikerekkel.
-
Tartománybővítés:
- 1988-ban piacra dobták az R 100 GS-t, a világpiacon akkoriban a legnagyobb lökettérfogatú endurót, amely óriási kereskedelmi sikert ért el.
- A sikeres modellek, mint például az R 1150 GS és az R 1200 GS, továbbra is sok országban uralják az eladási listákat.
-
Innovációk és kereskedelmi sikerek:
- 1994-ben a hengerenként négy szelepes GS modellek nagy kereskedelmi sikert arattak.
- 2004-ben bemutatták az R 1200 GS-t, majd 2005-ben a HP2
Enduro -t, amely a múltba való visszatérést képviseli, különös tekintettel a terepre.
-
Új korszak és specializáció:
- 2005-ben az R 1200 GS vezető szerepet szerzett a 750 köbcentiméter feletti szegmensben, és az ötödik helyet szerezte meg az olasz értékesítési rangsorban.
- 2006-ban a HP2
Enduro áttörést jelentett asport ban a tervezés és a tervezés speciális megközelítésével.
A történet bemutatja, hogyan fejlődött a