Az új BMW R 1300 GS Adventure: Design Flop?
A BMW R 1300 GS Adventure csalódást fog okozni ellentmondásos kialakításával és alacsony terhelhetőségével, amely nem megfelelő a hosszú távú enduróhoz.
Ellentmondásos tervezés
A BMW mindig is élen járt a dizájn terén, de nem minden kreációját fogadták lelkesedéssel. Az olyan modellek, mint az R 1200 ST, az R 1200 CL és az F 650 CS "Scarver" vegyes reakciókat váltottak ki. Most úgy tűnik, hogy az új R 1300 GS Adventure ezt a megosztó nyomot követi.
Teljesítmény és piaci stratégia
A sajtóközleményben a BMW úgy mutatja be az R 1300 GS Adventure-t, mint egy igazi "mindenkörűt", amely bármilyen terepen megbirkózik, a sivatagoktól az esőerdőkön át a Himalájába, utasokkal és csomagokkal. Az R 1300 GS-en már bevált boxermotorral, amely 149 Nm nyomatékot és 145 LE-t ad le, magasak az elvárások. Az extrém körülmények között végzett teszteket azonban utasok és poggyász nélkül hajtották végre.
Korlátozott terhelhetőség
269 kg üres tömeggel a R 1300 GS Adventure csak további 216 kg-ot tud szállítani, tele tankkal és felszereléssel együtt. Ez túlterhelési helyzetekhez vezethet, ez a probléma az előző modellben, az R 1250 GS Adventure-ben is megtalálható.
Fejlett technológia: Automatikus ASA
Fontos technikai újítás az ASA (Automatic Shift Assistant), amely kiküszöböli a tengelykapcsoló kar használatát, így a korábbi Quickshifternél finomabb sebességváltást tesz lehetővé. Ez a rendszer opcionálisan elérhető.
Továbbfejlesztett felfüggesztés és ülésmagasság
Az R 1300 GS Adventure megnövelt felfüggesztési úttal rendelkezik, elöl 210 mm-rel, hátul pedig 220 mm-rel. Az ülésmagasság 870 és 890 mm között változik, de a félaktív DSA alváznak köszönhetően 30 mm-rel csökkenthető.
Innovációk a Radarral
A BMW másik újítása a sávelhagyásra és ütközésre figyelmeztető rendszerű hátsó radar, amely 2025-től választható az alap GS-hez.
30 literes tartály
Az új, 30 literes alumíniumtartály olyan jellegzetes elem, amely megosztja a véleményeket. A nagyobb mennyiség ellenére tartórendszert kínál a táskák és kiegészítők számára, növelve a funkcionalitást.
Négy változat érhető el
Az R 1300 GS Adventure négy változatban lesz elérhető:
- Alapvető: 22 335 eurótól, alapfelszereltséggel.
- Trófea: 23 060 eurótól, kiegészítő védelemmel és rövidebb szélvédővel.
- Tripla fekete: 23 120 eurótól, komfort ülésekkel, extra kiegészítőkkel.
- Opció 719 Karakorum: 24 460 eurótól, speciális fényezéssel és alumínium alkatrészekkel.
A BMW R 1300 GS Adventure nemrég jelent meg a motorkerékpár-piacon, és máris heves vitát váltott ki a rajongók és a kritikusok körében. A fő kérdés, amit sokan feltesznek: vajon az új BMW R 1300 GS Adventure valóban egy dizájn-e? Elemezzük a különböző szempontokat, hogy jobban megértsük.
A BMW GS sorozata kezdettől fogva az innováció, a robusztusság és a teljesítmény szinonimája volt. A BMW R 1300 GS Adventure esetében azonban úgy tűnik, hogy a bajor márka olyan dizájnt választott, amely megosztotta a véleményeket. Vannak, akik kritizálják, hogy a vonalak túl szögletesek és kevésbé harmonikusak a korábbi verziókhoz képest.Mások azonban nagyra értékelik azt a törekvést, hogy modernizálják a megjelenést, miközben megtartják a GS sorozat jellegzetes tulajdonságait.
Erős vita tárgya az új tank, amely egyrészt nagyobb kapacitást kínál, másrészt vizuálisan terjedelmesnek tűnik. Ezenkívül az innovatív TFT-kijelző kettős arccal rendelkezik: egyesek számára minőségi ugrást jelent a technológia és a funkcionalitás tekintetében, mások számára viszont túlságosan összetett és nem túl intuitív.
A BMW R 1300 GS Adventure a dizájn mellett teljesítményben sem okoz csalódást. Az 1300 köbcentis motor lenyűgöző teljesítményt és kiváló kezelhetőséget kínál mind terepen, mind terepen. Úgy tűnik azonban, hogy az esztétikai probléma erősen befolyásolja az egész csomagról alkotott általános véleményt.
Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a design megítélését a motorosok személyes elvárásai és esztétikai preferenciái is befolyásolják. Tehát az, hogy az új BMW R 1300 GS Adventure bukást vagy forradalmat jelent, nagyban függ az egyéni nézőponttól. Összefoglalva, a BMW R 1300 GS Adventure továbbra is egy olyan motorkerékpár, amely kiváló teljesítményt nyújt, de olyan kialakítással, amelyről folyamatosan vitatkoznak.