BMW R1300 GS Adventure: Megérkezett az új modell
A BMW R1300 GS Adventure várakozásának már majdnem vége: a hivatalos közösségi médiában való bemutatót 2024. július 5-én, olasz idő szerint 17 órakor tervezik.
BMW R1300 GS Adventure
Végre itt vagyunk: a BMW R 1300 GS új Adventure változata, az ún BMW R 1300 GS Adventure, készen áll a felfedésre. Három évvel ezelőtt az amerikai időpontfoglalási rendszer szivárgása miatt kiszivárgott egy R 1400-as modell, amelyet egy jövőbeli kalandverzióként értelmeztek.
2024. június 28-án este egy teaser fotó jelent meg az új motorról a BMW Motorrad közösségi média csatornáin. A képen a BMW R 1300 GS X-alakú LED-es fényszórója látható, de két további oldalsó lámpával és egy nagyobb, robusztusabb szerkezettel, védőrudakkal. A hivatalos bemutatót július 5-én tartják Garmisch-Partenkirchenben, a BMW Motorrad Days keretében. A BMW Motorrad ugratott: "Az idei BMW Motorrad Days egyik csúcspontja július 5-én 17 órakor derül ki."
A BMW R1300 GS Adventure homologizálása
A BMW R1300 GS Adventure (GSA) 2024. május 31-én kapott homologizációt. Az új modell szerepel a svájci jóváhagyási dokumentumokban, akárcsak az új ASA (Automatic Shift Assistant) automata sebességváltóval szerelt változat. Bár a teljes műszaki specifikáció még nem áll rendelkezésre, a homologizáció szempontjából releváns adatok bizonyos eltéréseket mutatnak az R1300 GS-hez képest.
Teljesítmény és specifikációk
A BMW R1300 GS Adventure megőrzi az 1300 boxer főbb jellemzőit. Maximális teljesítménye 145 LE (107 kW) 7750-es fordulatszámon, maximális nyomatéka 149 Nm 6500-as fordulatszámon. A végsebesség 220 km/h, valamivel alacsonyabb, mint az R 1300 GS. A korábbi R 1250 GS Adventure-hez képest az új 1300-as 9 LE-vel több, 6 Nm-rel nagyobb nyomatékot és 7 km/órával megnövelt maximális sebességet kínál.
Súly és méretek
Az új BMW R1300 GS Adventure 21 kilóval több, mint az R1300 GS, 271 kilós össztömege indulásra kész, 3 kilóval több, mint az R 1250 GSA. A tartály térfogata egyelőre nem ismert, de a feltételezések szerint nagyobb lehet, mint a 29 liter körüli R1300 GS. Az új GSA 20 kilóval többet tud szállítani, mint az R1300 GS, maximális teherbírása 485 kiló.
Magasság és kialakítás
Az új BMW R1300 GS Adventure valamivel rövidebb, mint az R1300 GS, teljes hossza 2208 milliméter. Ennek ellenére lényegesen magasabb, szélvédőtől függően 1538 és 1588 milliméter közötti maximális magassággal. Ezek az adatok egy teljesen új elülső részt és egy sportos, megnövelt futóműútra utalnak.
Kerekek és gumik
Más nagy utazási enduróktól, például a Triumph Tiger 1200-tól vagy a KTM 1290 Super Adventure R-től eltérően az új BMW R 1300 GS Adventure nem lesz felszerelve 21 hüvelykes első kerékkel. A homologizációs adatok az ismert kerék-gumi kombinációt mutatják: 120/70 R19 elöl, 170/60 R17 hátul.
Elérhetőség és ár
A 2024. május 31-én megtörtént homologizációval az új BMW R1300 GS Adventure közúti forgalomba kerül. 2025-ös modellévként kínálják, és az ára valószínűleg magasabb lesz, mint az R1250 GS Adventure, amely jelenleg 19 950 eurótól kezdődik. Jogosan számítani lehet arra, hogy az új 1300-as GSA ára meghaladja majd a 20 000 eurót.
Végre megérkezik a régóta várt BMW R1300 GS Adventure, és a naptárban július 5-ét kell bejelölni. Ez az új BMW motorkerékpár-modell azt ígéri, hogy a kétkerekű kalandok szerelmesei számára az erő és a sokoldalúság soha nem látott kombinációját hozza el. De ez nem csak a teljesítmény kérdése, mert a BMW a dizájnon és a technológián is intenzíven dolgozott, hogy minden utazás felejthetetlen legyen.
A BMW R1300 GS Adventure olyanok számára készült, akik nem elégedettek az aszfaltozott utakkal, és feltérképezetlen területeket szeretnének felfedezni. Erősebb motorjával és a legnagyobb kihívást jelentő utakon is megbirkózni képes szerkezetével ez a kerékpár a kalandorok számára a legjobbat képviseli. De mi teszi igazán különlegessé a GS család új tagját?
Először is, a BMW R1300 GS motorja teljesen megújult, hogy kiváló teljesítményt nyújtson. 1300 köbcentiméteres lökettérfogatával ez a kerékpár készen áll bármilyen terepen megmérettetni, mindig garantálja a gyors és határozott választ. Ezen túlmenően az új motorhűtési és -vezérlési technológia optimális hőhatékonyságot biztosít, így a hosszú utakat sokkal kényelmesebbé teszi. És mindez nemcsak hatalomban, hanem kiváló irányításban is megnyilvánul, amely kulcsfontosságú elem a kaland szerelmeseinek.
A teljesítmény mellett a BMW nagy hangsúlyt fektet ennek az új GS-nek a kialakítására. A BMW R1300 GS szerkezetét könnyítették, hogy javítsa az agilitást anélkül, hogy az erőt veszélyeztetné. A kiváló minőségű anyagok és a precíz kivitelezés hozzájárul az esztétikai megjelenéshez, amely nem marad észrevétlen, de funkcionális is, mert minden részletét úgy tervezték, hogy ellenálljon a legnehezebb utak igénybevételének. A vezetési pozíciót is átdolgozták, hogy maximális kényelmet nyújtson még hosszú utakon is, csökkentve a vezető fáradtságát.
A szállított technológia nem különbözik egymástól. Az új BMW R1300 GS fejlett felfüggesztési rendszerrel van felszerelve, amely automatikusan alkalmazkodik a terepviszonyokhoz. Ez azt jelenti, hogy akár hegyi ösvényen, akár földúton mész, a kerékpár mindig kifogástalan stabilitást kínál. És nem csak ez: a digitális műszerfal minden szükséges információt kéznél tart, köszönhetően a tiszta és intuitív grafikának. Végül a csatlakozási lehetőségek lehetővé teszik az olyan eszközök, mint az okostelefonok és a GPS egyszerű integrálását, így minden utazás még szervezettebbé és biztonságosabbá válik.
Összefoglalva, a BMW R1300 GS Adventure készen áll arra, hogy újradefiniálja a kalandmotorkerékpár-ipar szabványait. Erő, dizájn és fejlett technológia keverékével ideális választást jelent azok számára, akik semmiről sem akarnak lemondani felfedezéseik során. Július 5-e közeleg, és ezzel a lehetőség, hogy magad is felfedezd az összes újdonságot, amit ez a rendkívüli motor kínál. Készüljön fel a BMW R1300 GS Adventure megtapasztalására: minden kilométer egy élmény lesz.