BMW R1300 GS Adv: küszöbön álló debütálás és minden, amit tudnia kell
Végre vége a várakozásnak a BMW R1300 GS Adv-re. A 2024. május 31-től homologizált új motorkerékpár készen áll a piacra lépésre, számos műszaki fejlesztést és újítást hozva magával az előző modellhez képest. A MOTORRAD megvizsgálta az új GSA főbb jellemzőit, összehasonlítva azt a BMW R1300 GS szabvány és az előző BMW R1250 GS Adventure.
Homologáció és hírek
Ott BMW R1300 GS Adventure, amelyet GSA-nak rövidítenek, Svájcban hivatalosan jóváhagyták, és új ASA (Automatic Shift Assistant) automata sebességváltóval mutatták be. Ez az innováció sima, zökkenőmentes sebességváltást tesz lehetővé, javítva a vezetési élményt. Bár a teljes műszaki adatok még nem állnak rendelkezésre, a homologizációhoz megadottak jelentős eltéréseket mutatnak az R1300 GS-hez képest.
Erőteljes teljesítmény
Az új BMW R1300 GS Adv maximális teljesítménye 145 LE (107 kW) 7750-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 149 Nm 6500-as fordulatszámon. Ezek a specifikációk erőteljes és nagy teljesítményű motorrá teszik, amely bármilyen terepen könnyedén megbirkózik. A GSA-t azonban 220 km/h végsebességre hagyták jóvá, ami valamivel alacsonyabb, mint az R1300 GS. Az R 1250 GS Adventure-hez képest az új 1300 GSA 9 LE-vel több, 6 Nm-rel több nyomatékot és 7 km/órával nagyobb végsebességet kínál.
Súly és tartály
Az új GSA egyik fontos szempontja a súlya. Az R 1300 GS-hez képest 21 kg-os növekedéssel a GSA eléri a 271 kg-os össztömeget, menetkészen. Ezzel 3 kg-mal nehezebb is, mint az R 1250 GSA. A tartály térfogata, bár nincs megadva, várhatóan nagyobb lesz, mint az R 1300 GS, hasonlóan az 1250 GSA 30 literéhez. A teherbírás is nőtt, az új GSA akár 485 kg-ot is képes szállítani, 20 kg-mal többet, mint az R 1300 GS.
Méretek és magasság
A BMW R1300 GS Adv valamivel rövidebb, mint az R 1300 GS, teljes hossza 2208 mm, 4 mm-rel kisebb, mint a GS és 62 mm-rel kisebb, mint az 1250 GSA. A magasság azonban jelentősen megnő, szélvédőtől függően 1538 és 1588 mm közé esik. Ez a magasságnövekedés egy újratervezett elülső részt és egy sportos elrendezést sugall, 20 mm-rel nagyobb rugóúttal.
Gumiabroncsok és kerekek
Más nagy utazó enduróktól eltérően az új BMW R1300 GS Adv nem alkalmaz 21 hüvelykes első kereket. Ehelyett megtartja a megszokott kerék-gumi kombinációt, elöl 120/70 R19, hátul pedig 170/60 R17, más abroncsra nincs lehetőség.
Indítás és ár
A homologizáció befejeztével az új BMW R1300 GS Adv valószínűleg 2024 nyár végétől vagy kora őszétől lesz elérhető és megvásárolható. A júliusi garmischi BMW Motorrad Days-en debütálhat, és minden bizonnyal 2025-ös modellként is elérhető lesz. Az új 1300 GSA várható ára 20 000 euró felett lesz, figyelembe véve, hogy a BMW R1300. A GS Adv jelenleg 19 950 eurónál kezdődik.
A BMW R1300 GS Adv egy kivételes motorkerékpárnak ígérkezik, amely egyesíti az erőt, a robusztusságot és a technológiai újításokat, hogy soha nem látott vezetési élményt nyújtson. Már csak meg kell várni az utakra érkezését, hogy felfedezzük a benne rejlő lehetőségeket.
A BMW R1300 GS Adv kétségtelenül az egyik legjobban várt motorkerékpár 2023-ban. Ez a modell azt ígéri, hogy tovább emeli a lécet a kalandmotorkerékpárok terén, a műszaki innovációkra, a legmodernebb dizájnra és a páratlan teljesítményre összpontosítva. De mitől olyan különleges ez a kerékpár, és miért beszél róla mindenki? Találjuk ki együtt.
Amikor a BMW R1300 GS Adv-ről beszélünk, nem szabad megemlíteni a német precíziós tervezést, amely minden alkatrészét jellemzi. Az új változat erősebb motorral van felszerelve, amely nemcsak a teljesítményt javítja, hanem egyenletesebb vezetési élményt is biztosít. Az 1300 köbcentiméterrel megnövelt lökettérfogatú motor figyelemre méltó nyomatékot és gyors gyorsulást ígér, így ideális hosszú kirándulásokhoz és durva terepen való kalandokhoz.
A BMW R1300 GS Adv másik jellemzője a robusztus és sokoldalú kialakítás. A motorkerékpár minden elemét úgy tervezték, hogy maximális kényelmet és biztonságot nyújtson a motoros számára, és a fejlett ergonómia biztosítja, hogy órákon át tudjon motorozni anélkül, hogy elfáradna. A megújult, könnyebb és ellenállóbb váz nagyobb manőverezhetőséget tesz lehetővé a stabilitás veszélyeztetése nélkül.
A technológia az új BMW R1300 GS Adv másik erőssége. A legújabb vezetőtámogató rendszerekkel és színes TFT-kijelzővel felszerelt interaktív és testreszabható élményt nyújt. A kifinomult integrált navigációs rendszernek és a számos csatlakozási lehetőségnek köszönhetően a pilóták mindig kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, még a legtávolabbi területeken is.
Végül meg kell említeni a teherbírást és a rendelkezésre álló tartozékok választékát. A BMW R1300 GS Adv a kalandvágyó utazók számára készült, akiknek mindent magukkal kell vinniük, amire szükségük van. A különféle, könnyen felszerelhető csomagtartókkal és táskákkal ez a modell praktikus megoldásokat kínál minden típusú utazáshoz.
Összefoglalva, a BMW R1300 GS Adv egy igazi evolúciót képvisel a kalandmotorkerékpárok világában. Erő, fejlett technológia és intuitív dizájn keverékével ideális választásnak ígérkezik azok számára, akik kompromisszumok nélküli vezetési élményre vágynak. Már csak meg kell várni a küszöbön álló debütálást, hogy testközelből megcsodálhassuk, és megértsük, hogyan fogja újradefiniálni az ágazat színvonalát.